τι είναι το στρες;

τι είναι το στρες;

ΟΥΡΑΝΟΙ 011Στον πολυάσχολο κόσμο που ζούμε, με τις απαιτήσεις της ζωής συνεχώς να αυξάνονται, με την απομάκρυνσή μας από τη φύση και με την οικονομική κρίση που βιώνουμε, όλο και περισσότεροι άνθρωποι συνειδητοποιούν το αίσθημα άγχους και πόσο αυτό επηρεάζει τη ζωή τους. Πολλές φορές η εμπειρία αυτή είναι επώδυνη, ενοχλητική και μερικές φορές συντριπτική.

Νιώθουμε ότι οι καταστάσεις που βιώνουμε μας απειλούν και θέλουμε να τρέξουμε μακριά απ’ αυτές για να ξεφύγουμε.
Το στρες μπορεί να εκδηλωθεί ως μια ήπια ανησυχία και να φτάσει έως τις κρίσεις πανικού. Δεν προκαλείται πάντα από «κακά» γεγονότα. Ακόμα και με ευτυχή γεγονότα όπως ένας γάμος, ή καινούριο μωρό στην οικογένεια μπορούν να μας δημιουργήσουν άγχος.

Ένα κλειδί για να ελέγξουμε το στρες, είναι να αποκτήσουμε επίγνωση των συναισθημάτων μας την ώρα που είμαστε αγχωμένοι.
Μπορούμε να ρωτήσουμε τον εαυτόν μας:
Τι νιώθω αυτή τη στιγμή;
Γιατί το γεγονός που βιώνω τώρα μου προκαλεί μου προκαλεί στρες;
Γιατί το σώμα μου δεν αντιδρά σ ’αυτή την κατάσταση;

αντιδράσεις του σώματος όταν βιώνουμε στρες.

  • Δυσκολία συγκέντρωσης.
  • Αίσθηση ότι ο εγκέφαλός μας είναι υπερφορτωμένος.
  • Γινόμαστε ανήσυχοι και στενοχωρημένοι.
  • Κλάμα.
  • Υπερβολή στο φαγητό, το ποτό και το κάπνισμα.
  • Βιώνουμε ζαλάδες, πονοκεφάλους, δυσπεψία, ναυτία, διάρροια, ιδρώτα.
  • Έχουμε ευάλωτο ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Βιώνουμε τρεμούλα στα χέρια, τα πόδια, ή και σε άλλα μέρη του σώματος.
  • Συχνό δάγκωμα των νυχιών ή τρίξιμο των δοντιών.
  • Έχουμε δυσκολία στην ομιλία.
  • Νιώθουμε ότι είμαστε πολύ άρρωστοι και μπορεί να πεθάνουμε.
  • Ταχυπαλμίες.

Ο κατάλογος δεν τελειώνει εδώ. Θα μπορούσε να συνεχιστεί. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι,διαφορετικοί σε κάθε άνθρωπο,για το πώς αντιδρούν σε μια κατάσταση άγχους.

μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του στρες.

Αν το άγχος δεν μειώνεται ή δεν κάνουμε κάτι γι’ αυτό και συνεχίζουμε τη ζωή μας χωρίς να λαμβάνουμε δραστικά μέτρα,οι επιπτώσεις του μπορεί να είναι δραματικές. Όπως:

  • Αλλεργίες.
  • Έλκη.
  • Υψηλή αρτηριακή πίεση.
  • Εγκεφαλικά επεισόδια και καρδιακές προσβολές.

                                      βήματα για να αποφευχθεί το στρες.

hliobasilemata 0281 

  • Δεν φορτωνόμαστε συνεχώς καινούρια πράγματα εφ’όσον δεν έχουμε επιλύσει τα προηγούμενα.
  • Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές σχετικά με το τι περιμένουμε από τον εαυτό μας.
  • Να δίνουμε χρόνο αρκετό στον εαυτό μας.
  • Να έχουμε καλή διατροφή.
  • Χρόνο για σωματική άσκηση.
  • Χρόνο για να ασχοληθούμε με πράγματα που μας ευχαριστούν.
  • Μιλάμε με κάποιον που νιώθουμε ότι μας καταλαβαίνει.
  • Παίρνουμε άμεσα και δραστικά μέτρα για την επίλυση των συγκρούσεων στη ζωή μας.

χαλάρωση και πως μας βοηθά

Το αντίθετο του στρες είναι η χαλάρωση η οποία θα μας βοηθήσει ώστε να απαλυνθούν τα άσχημα και ενοχλητικά συμπτώματα που έχουμε από το στρες.

  •  Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές σχετικά με το τι περιμένουμε από τον εαυτό μας.
  • Να δώσουμε χρόνο αρκετό στον εαυτό μας.
  • Να έχουμε καλή διατροφή.
  • Χρόνο για σωματική άσκηση.
  • Χρόνο για να ασχοληθούμε με πράγματα που μας ευχαριστούν.
  • Μιλάμε με κάποιον που νιώθουμε ότι μας καταλαβαίνει.
  • Παίρνουμε άμεσα και δραστικά μέτρα για την επίλυση των συγκρούσεων στη ζωή μας.
  • Δεν φορτωνόμαστε συνεχώς καινούρια πράγματα, εφ’ όσον δεν έχουμε επιλύσει τα προηγούμενα.
  • Να εστιάζουμε την προσοχή μας στα θετικά στοιχεία ενός γεγονότος και όχι στα αρνητικά του.
  • Να έχουμε πάντα θετική σκέψη.

οφέλη από την μείωση του άγχους.

  • Μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Ανακούφιση της έντασης των μυών.
  • Αύξηση των αντοχών μας.
  • Βελτίωση της διάθεσή μας.
  • Ελάττωση του θυμού,της ταραχής και της ανησυχίας.

τρόποι για χαλάρωση

  •  Οποιαδήποτε μορφή άσκησης είναι αυτή, θα έχει θεαματικά αποτελέσματα: Τρέξιμο, γυμναστήριο, κολύμπι,γιόγκα, η     ενασχόληση μας με κάποιο σπορ που μας αρέσει, περίπατος στην φύση. Ας αφήνουμε το αυτοκίνητο λίγα μέτρα μακριά από το   γραφείο μας ή το σπίτι μας. Ας χρησιμοποιούμε τις σκάλες, αντί το ασανσέρ. Με την σωματική άσκηση, απελευθερώνονται χημικές ουσίες από τον εγκέφαλο και μας βοηθά να χαλαρώσουμε. Ένα γυμνασμένο σώμα, μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα το άγχος.
  • Διάφορα είδη μάλαξης.  Η Μάλαξη προκαλεί χαλάρωση στους μύες του σώματος ,με αποτέλεσμα την άμεση ανακούφιση από τις εντάσεις. Υπάρχουν πολλά είδη μάλαξης που μπορείτε να επιλέξετε σύμφωνα με τις ανάγκες σας.
  • Αρωματοθεραπεία. Η χρήση αιθέριων ελαίων και βοτάνων, βοηθούν σημαντικά στη μείωση του άγχους.
  • Διαλογισμός. Eίναι μια μορφή πνευματικής συγκέντρωσης που επιτυνχάνεται με τη βαθιά χαλάρωση και την απομάκρυνση κάθε σκέψης. Θεωρείται μέσο ψυχικής ευεξίας και χαλάρωσης.
  • Γέλιο. Το γέλιο είναι ο πιο γρήγορος και χρήσιμος τρόπος χαλάρωσης. Τις δύσκολες καταστάσεις μπορούμε να τις εκφράσουμε με χιούμορ, αστεία και καλή διάθεση. Μια ευχάριστη ταινία, μια διασκεδαστική δραστηριότητα, όπως χορός της κοιλιάς μαζί με φίλους είναι βέβαιο ότι θα μας κάνει να γελάσουμε.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close